Loading Events
  • This event has passed.
May 26 @ 8:00 pm
900ден

The concert performance of the songcycle Bella Ciao in 1964 at Festival of Two Worlds in Spoleto marked the beginning of the Italian Folk revival.  It was the first of the great didactic shows created by the Nuovo Canzoniere Italiano which brought the rich heritage of folksongs collected during 10 years of field research (1954-1964) to a wider audience. In this unique restaging, celebrating the 50th anniversary of the original concert, the innovation especially lies in the arrangements directed and orchestrated by the accordionist Riccardo Tesi, one of the most brilliant and rigorous protagonists of traditional music in Italy. An arrangement work establishing a more sophisticated dialogue between sounds and meanings with the help of guitarist Maurizio Geri and percussionist Gigi Biolcati, as well as with  the presence of some of the most important voices in popular Italian music: Lucilla Galeazzi, Luisa Cottifogli, Elena Ledda and Alessio Lega. The Bella Ciao songs today not only retain all their expressive power, but they have acquired a new urgency in the globalized world for their libertarian values, peace activists and civilians. Bella Ciao is a lesson in democracy that comes from below.

Концертната изведба на циклусот песни Bella Ciao во 1964 година, на фестивалот „Два света“ во Сполето, го одбележува почетокот на повторното оживување на италијанската народна песна. Тоа е првата од големите изведби создадени од Nuovo Canzoniere Italiano, кои пред поширок аудиториум го изнесоа богатото наследство од народни песни, собирани за време на 10-годишно истражување (1954-1964). Кај оваа нова и уникатна поставка, со која се одбележува 50-годишнината од оригиналниот концерт, иновациите се во аранжманите на хармоникашот Рикардо Теси, еден од најбрилијантните протагонисти на традиционалната музика во Италија. Неговите аранжмани воспоставуваат пософистициран дијалог помеѓу звуците и значењата, со помош на гитаристот Маурицио Гери и перкусионистот Џиџи Бјолкати, како и присуството на меѓу најважните италијански вокалисти: Лучија Галеаци, Луиза Котифољи, Елена Леда и Алесио Лега. Преку своите слободоумни вредности и пораките за мир и граѓанско општество, песните од циклусот Bella Ciao не само што денес ја задржале својата нагласена моќ, туку во себе носат и нов императив во глобализираниот свет.

 

Fado, Portuguese for “destiny” or “fate,” is a musical tradition that was recognized by Unesco as an “intangible cultural heritage of humanity.” Fado emerged from the taverns of Lisbon, mingling the many influences of a port city, to become a matter of national pride. Gisela João’s passionate voice is infused with the deepest essence of fado, the universally adored Portuguese blues, traditionally associated with Lisbon’s pubs and cafés, and renowned for its expressive and profoundly melancholic character. Considered one of today’s most important interpreters of fado, Gisela exploded on the scene in 2013 with the release of her first album, which universally and instantly reached the number one spot on the Portuguese charts. Her last album, “Nua”, was released in November 2016. “Nua” is her second album on which she summoned the whole spectrum of fate’s stormy passions. From silent melancholy to eruptive, rough and exciting peaks, and painful resignation, creating her own drama, an exciting and frightening journey through seismic emotions. The critic recalled a phrase from Gisela Joao – “Many people think that fado is sad. Fado is not sad, it is intense, it is like life “.

 Фадо, на португалски значи „судбина“, е музичка традиција која од Унеско е прогласена за  културно наследства на човештвото. Фадото се појавило во таверните на Лисабон, мешајќи ги многуте влијанија сеприсутни во едно пристаниште, за најпосле да стане национално обележје. Страсниот глас на Жизела Жоао е исполнет со најдлабоките чувства на фадото, универзално обожаваниот „португалски блуз“, познат по својот експресивен и длабоко меланхоличен карактер. Со објавувањето на нејзиниот деби албум во 2013 година, Жизела, која денес се смета за еден од најважните интерпретатори на фадото, буквално експлодираше на сцената. Нејзиното последно издание, „Nua”, беше објавено во ноември 2016. Toa е нејзино второ издание, во кое е обединет цел спектрум на бурни судбински страсти. Од тивка меланхолија, еруптивен и суров климакс, и болно помирување со судбината, Жизела создава своја драма и возбудливо и застрашувачко емотивно патешествие. Еден музички критичар ќе ја цитира фразата која самата Жизела ја користи: „Мнозина мислат дека фадото е тажно, но тоа не е тажно, туку е интензивно. Како и самиот живот.“

Купи Билет Онлајн

Buy Tickets Online